Persberichten

 

  

Eén maal een persbericht maken en verspreiden

 

Bestaat uit:

  • U wordt gebeld om af te stemmen waar het persbericht over gaat.
  • U en/of uw klant worden gebeld voor een kort interview
  • Wij maken een persbericht van 150-250 woorden
  • U zorgt voor twee verschillende foto’s van minimaal 400 KB
  • Wij versturen het persbericht naar +/- 50 media adressen
  • Wij monitoren en rapporteren waar het persbericht geplaatst is

 

Het resultaat:

  • gemiddeld wordt een persbericht 15 keer geplaatst en 2000 keer getwitterd. Zie hier de gemaakte persberichten.
  • 1 uur van uw kostbare tijd in plaats van 5 uur, per persbericht (zie rekenvoorbeeld hieronder)
  • minder zorgen en te plannen
  • duidelijke kosten
  • uitstekende kwaliteit
  • grotere kans op plaatsing in de media
 

De persberichtenservice kost € 350,00 

Planmatig persberichten maken en verspreiden

 

U wilt regelmatig persberichten naar de pers sturen maar komt hier niet aan toe. Ik heb maak gebruik van de professionele tekstschrijvers en heb een persberichtenservice opgezet met de volgende inhoud:

  • van te voren bepaald u hoeveel persberichten u per jaar wilt versturen
  • u stelt vast naar welke media de persberichten verstuurd worden. (Wij beschikken over 64 actuele adressen in de bouw-, installatie- en evenementenbranche)
  • wij bellen u op een vaste datum om te vragen waar het persbericht over moet gaan
  • een tekstschrijver interviewt u over de inhoud, wat ongeveer 15 minuten tijd kost
  • het persbericht wordt geschreven
  • u geeft u goedkeuring
  • wij ontvangen van u een foto (min 400 KB) en plaatsen dit bij het persbericht
  • wij versturen het persbericht naar de gewenste media

 

Wat is het resultaat:

  • zekerheid dat persberichten gemaakt worden
  • 1 uur van uw kostbare tijd in plaats van 5 uur, per persbericht (zie rekenvoorbeeld hieronder)
  • minder zorgen en te plannen
  • duidelijke kosten
  • uitstekende kwaliteit
  • grotere kans op plaatsing in de medi

 

De kosten voor deze service zijn € 350,00 per persbericht

 

Rekenvoorbeeld:

U neemt zelf het initiatief voor een persbericht, werkt dit uit en distribueert het aan de media. Hoeveel tijd kost u dat?

 

Omschrijving Minuten Uur
Persbericht actie opstarten 30  

Persbericht maken

180  
Persbericht controleren 30  
Logo / foto opmaak 20  
Distributie naar media 60  
Totale tijd en kosten 320 5,33

 

Commercieel Anders belt u voor een persbericht, werkt het uit en zorgt voor de distributie.  Hoeveel tijd kost u dat?

 

Omschrijving Minuten Uur
We bellen u  
Persbericht actie opstarten 30  
Telefonisch interview 15  
Persbericht maken 0  
Persbericht controleren 10  
Logo / foto opmaak 10  
Distributie naar media 0  
Totale tijd en kosten 70 1,77

 

Persbericht service kwalificatie

Weten wat de vereisten zijn in een project, zeker als u dat uitbesteedt, is essentieel. In de praktijk wordt hier te weinig aandacht aan besteed, waardoor er veel extra kosten worden gemaakt en tijd verloren gaat of erger: de service helemaal niet van de grond komt. Om tot een goede service of ondersteuning te komen hanteer ik het 8W kwalificatie concept (lees verder). In eerste instantie lijkt het omslachtig maar in de praktijk blijkt het erg waardevol te zijn.